Le sillage, si·llage (sie-laasj) noun, the trail of scent left behind by a perfume.

18 november 2012

Clarins facewash & scrub


In mijn shoplog van oktober heb je deze twee producten misschien al voorbij zien komen. Ik heb ze inmiddels allebei een tijdje kunnen gebruiken en testen, dus werd het nu tijd voor een review! Ben je benieuwd naar mijn mening over deze producten? Lees dan verder. 



Ik zal beginnen met de facewash. De doosjes van de producten had ik al weggegooid, dus ik heb helaas geen foto van de ingrediënten kunnen maken! Er zit wel SLS in deze facewash, dus als je daar niet tegen kan zou ik deze niet proberen. Ik heb er met mijn droge huid overigens geen last van! Het belooft je huid diep te reinigen en te zorgen dat je huid een frisse uitstraling krijgt. 

Deze gel schuimt lekker, daar hou ik van! Daardoor voelt mijn huid ook echt heel schoon en fris. Ook een groot pluspunt is dat je maar heel weinig product nodig hebt, daardoor is het heel zuinig in gebruik. Er zit 75 ml in de tube en deze kost € 13.45. 


Dan de scrub. Deze scrub bevat sinaasappel extracten, hij ruikt ook heel lekker! De korrel is niet heel fijn, maar ook niet heel grof. Precies goed eigenlijk. Ik gebruik dit product twee keer per week, voor mijn facewash. 
Mijn gezicht voelt na gebruik altijd heel lekker zacht aan en mijn huid lijkt ook echt wel een frissere uitstraling te hebben! Dit komt waarschijnlijk door de combinatie met mijn reinigingsgel en dagcrème (ook van Clarins, uit dezelfde lijn als de reinigingsgel). 

Deze tube bevat 125 ml en kost €27.00. 

Mijn eindoordeel: Ik ben ontzettend tevreden over deze producten! Mijn huid ziet er duidelijk beter uit en ze gaan heel lang mee omdat je van allebei maar heel weinig nodig hebt. Zeker weten een aanrader als je nog op zoek bent naar een fijne scrub en/of reinigingsgel. 

1 opmerking: